27.03.2013

Sałatka z fenekułem

Dziasiaj odebrałam 2 kartony specjałów z Sycylii. Znalazły się wśród nich fenekuły i rozmaite pomidorki, są też przepyszne krwisto-czerwone pomarańcze. Powstała z tego szybka, ale warta zapamiętania sałatka z fenekułem i sosem na bazie soku pomarańczowego. Chrupkie, kwaskowate i bardzo smaczne. Polecam.










 Sałatka z fenekułem:

* garść liści botwinki (może być rukola albo cykoria)
* 1/2 fenekuła pokrojona na cieniutkie plasterki
* 1 wyfiletowana pomarańcza (tak aby wydobyć segmenty pomarańczy bez blonek)
* kilka pomodorków koktajlowych (lub garść ziarenek granata)
* garść listków natki pietruszki (najlepiej takiej o drobnych listkach, nie kroimy jej tylko urywany pojedyńcze listki)

Składniki aranżujemy na dużym, płaskim półmisku i polewamy sosem.

Sos:
* płaska łyżeczka musztarty
* łyżeczka miodu
Uciermay oba składniki i dodajemy
* sok z pomarańczy
* oliwę z oliwek
* odrobinę gęstego octu balsamicznego

Po połączeniu składników powinien powstać gęsty, aksamitny sos. W sam raz do świeżych warzyw.



 A kiełki biegną w górę ...




 Znalazłam ciekawy sposób na gotowanie jajek na twardo, który planuję przetestować w najbliższych dniach…


Weź 4 jajka i umieść je w rondelku.
Nalej do rondelka wody tak, aby dokładnie przykryła jajka z nadmiarem ok 2 cm.
Połóż rondelek na małym ogniu i przykryj pokrywką.
Gdy woda zacznie się gotować, zdejmij rondel z ognia i odstaw na 12 minut pod przykryciem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...