29.03.2013

Sushi na piątek

Parę dni temu popełniłam kulinarne wykroczenie i kupiłam w supermarkecie gotowe sushi. Było fatalne. Wtedy pomyślałam, że jestem zbyt surowa dla siebie. Zaliczyłam profesjonalną lekcję przyrządzania sushi, odbyłam videosesję na youtube, wielokrotnie robiłam je w domu, ale zawsze miałam poczucie, że jest ciągle dalekie od doskonałości. Zestawienie zawartości pudełeczka z supermaketu z moim wyrobem przekonało mnie, że o niebo lepiej sobie radzę od tego nieszczęsnego ... producenta. Zatem nigdy więcej sushi z lodówki. Domowe jest słodkie, soczyste, pełne dobroci. Jak plasterek avocado, to solidny, łosoś - jeśli nie mam przekonania do surowego - proszę bardzo - może być lekko upieczony.  Dymka, sałata, nawet odrobina majonezu. Nie żałuję niczego.

Jasne, przygotowanie sushi to ryzykowna gra i nigdy nie wiem, kiedy popełnię błąd. Rolowanie california roll tak, aby nie było za ścisłe, ani za luźne to moje największe zmartwienie. Wcześniej jeszcze trzeba ugotować idealny ryż i dobrze go doprawić - tu akurat pomocny jest internet, np. uniwersytet sushi , dobrze żeby procje były równe, nie za duże i nie za małe ... Z czasem idzie to coraz lepiej i kiedyś, tak jak na przykład ja dzisiaj, siadasz z półmiskiem pełnym sushi i mówisz ... naprawdę potrafię robić sushi.

California roll:

* paczuszka ryżu do sushi ugotowana zgdnie z instrukcją ze strony uniwersytetu sushi, powinny wyjść 3 szklanki ugotowanego ryżu;
*zalewa z 1/3 szklanki octu ryżowego, 2 łyżek cukru i 1 łyżeczki soli (składniki należy lekko podgrzać, aby sól i cukier rozpuściły się),

Ugotowany i lekko wystudzony ryż mieszamy drewnianą łyżką z zalewą.

Przygotowujemy matę (zabezpieczamy ją kawałkiem folii spożywczej), mokrymi dłońmi nakładamy ryż na płatek nori (wcześniej przez chwilę lekko prażę go na patelni i odcinam tak, aby pozostało 3/4 kawałka), ryż bardzo dokładnie rozkładamy na nori, pozostawiając 1 cm odstępy od brzegów, uciskamy go, aby powstała równa, niezbyt gruba warstwa, posypujemy prażonym sezamem i odwracamy na drugą stronę.
Nakładamy paseczek wasabi i układamy słupek ogórka, avocado, bardzo świeżego łososia surowego lub   pieczonego i zwijamy "roladkę". Kroimy na pół, a następnie połówki na kolejne cząstki. Podajemy z sosem sojowym.

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...