17.12.2012

7 dni do Świąt




Farsz grzybowy do pierogów lub uszek

Lubię, aby na Wigilijnym i Świątecznym stole wszystkie potrawy były "domowe", swieże i wyjątkowe. Ale jak to pogodzić z koniecznością przygotowania 12-daniowego menu dla dużej grupy osób? Rozsądek kazał mi iść na kompromis i wykonać część dań wcześniej, a następnie zamrozić. Taki los spotka uszka z grzybami i pierogi.
Dzisiaj przygotowałam farsz grzybowy, który jutro zostanie ukryty w uszkach.

Składniki:

  • 200 g suszonych grzybów (użyłam krojone prawdziwki, były to jasne plasterki grzybów i sądzę, że dzięki temu farsz ma przyjemny smak) 
  • szklanka wody
  • sól do smaku
  • 3 cebulki szalotki
  • zioła (natka pietruszki i tymianek)
  • oliwa i łyżka masła
Wykonanie:

Grzyby wypłukać, zalać wodą, osolić i wolno gotować przez 30 minut.
Po wystudzeniu wycisnąć (z otrzymanego wywaru jutro na obiad będę serwować zupę grzybową) i posiekać bardzo drobno (wolę tę metodę od przepuszczania przez maszynkę do mielenia mięsa). Cebulę pokroić i udusić na wolnym ogniu do miękkości. Dodać do grzybów,  posolić, dodać świeżo mielony piepprz i zioła. 



Barszcz już zakwasił się, ale po zlaniu pierwszej porcji zakwasu stwierdziłam, że może być za mało i wykorzystując te same buraczki jeszcze raz dodałam przegotowaną i wystudzoną wodę wraz z solą, cukrem i kilkoma ząbkami czosnku. Kolejna porcja zakwasu w drodze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...