24.10.2011

Jesień w kuchni

Dzisiaj moja kuchnia pachniała jabłkami w maśle i cynamonie. Zrobiłam prawdziwie jesienne danie - ryż z jabłkami.  Ta wersja przypadła mi bardzo do gustu. Ryż lekko kleił się, jabłka nie rozpadały się, lecz wchłonęły dodatki i delikatnie przypiekły się, a porcja bitej śmietany stanowiła znakomite wykończenie tego prostego dania. 




Ryż z jabłkami


składniki:

1-1,5 kg kwaśnych jabłek, zdecydowanie najlepsza jest szara reneta
2 szklanki ryżu*
szczypta soli
4 łyżki cukru białego
2 łyżki cukru brązowego
1 łyżeczka cynamonu
2-3 łyżki masła
garść rodzynek - opcjonalnie

*ryż biały długoziarnisty, użyłam organicznego włoskiego Scotti, nie polecam ryżu do gotowania w torebkach

przygotowanie:

Jabłka obrać, pokroić na ósemki, wyciąć gniazdka nasienne, wymieszać z cukrem i odstawić na 2-3 godziny, by puściły sok. Ryż opłukać, zalać zimną wodą tak, aby w garnku była taka sama warstwa ryżu i wody, osolić i zagotować na intesywnym ogniu. Wtedy przykryć szczelnie pokrywką i zmniejszyć płomień na minimalny. Gotować ok. 10 min. (po odkryciu powinniśmy zobaczyć podwojoną ilość ryżu bez wody),
Zlać sok z jabłek na patelnię, dodać 2 łyżki brązowego cukru i odparować płyn, jak zgęstnieje dodać 1 łyżkę masła, a następnie jabłka (można dodać rodzynki). Podsmażyć je na wolnym ogniu przez parę minut. Naczynie do zapiekania wysmarować masłem, wyłożyć ugotowany ryż, warstwę jabłek, opruszyć cynamonem i rozłożyć kawałeczki masła. Piec w temperaturze 190 C przez 25 minut. Podawać ciepłe z bitą smietaną.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...