14.04.2013

Sałatka z cytrusami i pieczony pstrąg

Wygląda na to, że wiosna wybuchnie ... jutro. Co prawda wczoraj zaliczyliśmy w ciągu jednego kwadransa i wiosenną burzę i gradobicie, ale ptaki śpiewają tak intensywnie, że teraz to już jest pewne, czeka nas tylko słońce, ciepło i wysyp wszystkich najlepszych dobroci natury.

Już w minioną środę na targu w Fortecy można było "opkupić się" w kilka gatunków młodziutkich sałat z gospodarstwa Majlertów http://www.majlert.pl.
Takie listki (baby leaf) są delikatne i kruche, nie wymagają więc specjalnych zabiegów,  by przeistoczyły się w wykwintną sałatkę. Ja połączyłam je z plastrami pieczonego czerwonego buraczka, kawałkami pomarańczy i kozim serem, ale to jedna z wielu kombinacji, które nie dość że smaczne to jeszcze zdrowe i niskokaloryczne.

Zielone sałaty z buraczkami, pomarańczami i kozim serkiem:


  • mieszanka mlodych listków buraczka ćwikłowego, rukoli, sałaty masłowej, endywii itp.
  • buraczek czerwony, ugowtowany do miękkości i pokrojony w cienkie plasterki
  • 2 pomarańcze najlepiej krwisto-czerwona odmiana tarocco - wyfiletowane
  • kremowy ser kozi
  • prażone pestki słonecznika lub dyni, a w wersji specjalnej   orzeszki piniowe
Sos:

      • 1 łyżka miodu
    • 2 łyżki czerwonego octu balsamicznego
  • sok z połowy pomarańczy
  • 1/3 szklanki oliwy
  • sól, pieprz do smaku




Kupiłam także u słynnego Pana Sandacza pyszne, świeże, patroszone pstrągi. Przeszukałam internet i trafiałam do świetną propozycję Karola Okrasy, przygotowaną w ramach kampanii reklamowej Lidla. Spróbowałam i bardzo mi przypadł przepis do gustu, myślę, że wykorzystam go następnym razem jak tylko warunki będą sprzyjać rozpaleniu grila .... oj tak, to też jeden z uroków wiosny i lata....

Oto oryginalny przepis: http://kuchnialidla.pl









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...