21.04.2012

Przychodzą goście

Piątek minął mi na zakupach i przygotowaniach do wizyty gości. Najpierw odwiedziłam kilka ulubionych  straganów i sklepików. Bez listy zakupów, raczej nastawiona na poszukiwanie kulinarnych inspiracji.  Zgromadzone produkty rozłożyłam na kuchennym blacie i tak zaczęła powstawać koncepcja "tchnącej wiosną" kolacji. Chciałam, żeby potrawy były lekkie, kolorowe i tworzyły spójną całość. Nie mogły być praco czy czasochłonne, bo wykończona gospodyni to kiepski dodatek do kolacji.
W rezultacie spędziliśmy miły wieczór przy stole, na którym znalazły się:

  1. Przystawki:


  • kosteczki koziego sera z konfiturą figową
  • melon pistacjowy z hiszpańską szynką serrano
  • gruszki marynowane w czerwonym winie ze skórką pomarańczową
  • plastry mango z czerwoną cebulą marynowaną w soku z limonki i papryczką chilli oraz kolendrą
  • plastry grilowanej papryki z kremowym serkiem kozim i fasolka szaragowa oraz plasterki ogórków marynowanych w słodko-kwaśnej zalewie
  • szparagi (polskie!) upieczone w piekarniku z oliwą i dodatkiem skórki cytrynowej z odrobiną soli gruboziarnistej
2. Zupa krem z dyni i słodkich ziemniaków z dodatkiem imbiru i pomarańczy
3. Kokosowe curry z indyka
4. a na deser krem mascarpone z musem truskawkowym i bezą








1 komentarz:

  1. Dla mnie to wygląda jednak na mega prace, na pewno lekko i kolorowo! Szkoda ze mnie nie było na liście gości...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...